ירושלים: הרכבת הקלה תחל בנסיעות מבחן במסילות החדשות

צבי טסלר No Comments on ירושלים: הרכבת הקלה תחל בנסיעות מבחן במסילות החדשות

בדרך להפעלה מסחרית של הקו האדום המלא בירושלים: הרכבת הקלה תחל בימים הקרובים בנסיעות מבחן במסילות החדשות עד נווה יעקב בצפון ועד הדסה עין כרם בדרום.

תמונת ארכיון צילום: Miriam Alster/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בימים הקרובים יחלו נסיעות המבחן בקו האדום המלא של הרכבת הקלה בירושלים, הכולל הארכות עד נווה יעקב בצפון ועד הדסה עין כרם בדרום.

נסיעות המבחן לאורך הקו האדום המלא, הכולל את הקו הקיים ואת ההארכות החדשות, יחלו השבוע וצפויות להימשך מספר חודשים בשעות היום והלילה.

נסיעות המבחן ימשכו עד להפעלה המסחרית המלאה של הארכות הקו הצפויות ברבעון השלישי של השנה. יתר הרכבות בקו יפעלו כסדרן גם במהלך תקופת ההרצה.

הארכות הקו האדום בוצעו על ידי חברת כפיר המפעילה את הרכבת הקלה, והן כוללות שבעה קילומטרים נוספים של מסילות כפולות ו-12 תחנות חדשות. בצפון העיר יגיע הקו עד נווה יעקב, ובדרומה יגיע הקו עד בית החולים הדסה עין כרם.

בחודשים הקרובים, יחלו נסיעות המבחן של הרכבת הקלה לאורך הקו האדום הקיים ושלוחותיו החדשות. הנסיעות יתבצעו ללא נוסעים, והן נועדו לבחון את תקינותן ובטיחותן של המערכות החדשות בתוואי הרכבת הקיים ובקטעים החדשים. בנסיעות ייבחנו קרונות משודרגים מהדגם הנוכחי, וכן רכבות חדשות מדגם אורבוס 100 מתוצרת חברת כאף הספרדית.

בשלב הראשון יופעל הקו מנווה יעקב עד צומת אורה, ובהמשך עד לסופו של המסלול להדסה עין כרם. עם השלמת הקמת הקו האדום יתווספו שבעה קילומטרים של מסילות ו-12 תחנות חדשות.

הארכת הקו האדום מתבצעת במסגרת עבודות התשתית להקמת רשת הרכבות הקלות בירושלים (J-Net), המוקמת על ידי משרד התחבורה, עיריית ירושלים ותכנית אב לתחבורה, ומבוצעת על ידי הזכיין חברת כפיר. הרשת המלאה תכלול חמישה קווים תפעוליים, אשר יפעלו בהדרגה במהלך השנים הקרובות. לרשת יתווספו 27 קילומטרים של מסילות ו-53 תחנות חדשות עד תום העשור הנוכחי. לאחר השלמת הקו האדום יוקם הקו הירוק ממלחה וגילה להר הצופים, ובשלב הסופי יוקם הקו הכחול מהר נוף לנווה יעקב.

לקראת תחילת נסיעות המבחן, ציבור הנוסעים מתבקשים להקדיש תשומת לב מיוחדת להוראות הבטיחות ולכללי ההתנהגות בקרבת הרכבת והמסילות.

שרת התחבורה מירי רגב: ״מאז השקת הרכבת הקלה הראשונה בישראל לפני יותר מעשור ועד היום, ירושלים ממשיכה להיות בירת התחבורה הציבורית של ישראל, ומשמשת מודל ודוגמה לכל ערי ישראל. הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה היא רק שלב ראשון בדרך להקמת רשת הקווים המלאה אשר מתקדמת בקצב מהיר. עם השלמתה רשת, ייהנו תושבי הבירה מכיסוי תחבורתי מלא בתדירות גבוהה לכל שכונות העיר ומהן אל מרכז העיר ולכל רחבי הארץ, יחד עם מעטפת רחבה של אמצעי תחבורה משלימים, קווים שכונתיים, שבילים לאופניים ולהולכי רגל, תחבורה שיתופית ומיקרו-מוביליטי, והכל בקישוריות מיטבית. אני ממליצה לכל תושבי ירושלים ולכל המבקרים בה: השאירו את הרכב הפרטי בבית או בחניון "חנה וסע", ותיהנו מנסיעה נוחה, מהירה ומשתלמת בתחבורה הציבורית".

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "פתיחת המקטע החדש של הקו האדום לנסיעות מבחן היא רגע מרגש עבור ירושלים ותושביה. בזמן הקרוב, עוד ועוד חלקים מירושלים יהיו מחוברים לתחבורה ציבורית נוחה, זמינה וידידותית לסביבה, שתקל על ההתניידות ברחבי העיר, מהקצה הצפוני שלה ועד לבי"ח הדסה עין כרם בקצה השני. מדובר בבשורה של ממש. ירושלים ממשיכה להוביל את מהפכת התחבורה הציבורית בישראל, ותחילת נסיעות המבחן של הקו האדום המשודרג היא צעד נוסף למימוש החזון של ירושלים, העיר הראשונה שתצא מן הפקקים".



0 תגובות